Wednesday 23 March 2016

5 tempat percutian menarik di Malaysia

Assalamualaikum & selamat sejahtera.

Actually kan, dalam negara kita sendiri pun ada tempat-tempat yang agak menarik untuk korang bercuti dengan keluarga or kawan-kawan. Tak kesah la whether it is a short or long vacation! Tapi jujur aku cakap, antara tempat yang aku da senarai pendek ni memang cantik, kebabom and what a relaxing places to go. Lagi2 kalau dah hari2 hadap bandaraya KL yang memang sibuk benor. Stress rasanya kan?? Huhuu..,

So jom kita belek2, mana taw lepas ni boleh plan dengan family or friends buat gathering ke..? Hihii.., serious, korang confirm takkan rasa rugi or menyesal okay. Meh tengok apa yang aku da listed down untuk korang.


1. VILLA SAMADHI, KL




Sebuah villa yang terletak di hujung bandaraya KL yang pesat membangun. Pada yang nak rasa seperti ada di Bali boleh la datang bercuti disini dengan yang tersayang.

2. THE DUSUN, MANTIN, NEGERI SEMBILAN




Nama yang diberi The Dusun. Lokasi di Mantin, Negeri Sembilan. View yang ohsem dan relaxing, sesuai untuk yang ingin mencari ketenangan atau nak escape dari bandar KL yang crowded.

3. EIGHT ACRES, RAUB, PAHANG





Sebuah resort yang bersifat eco-friendly. Sangat unik dimana ianya berada di antara kebun buah-buahan, kelapa sawit dan pokok getah.

4. DESA BALQIS, LINGGI, MELAKA




Suasana kampung yang sangat nyaman dan indah. Lokasi di tepi selat Melaka.

5. CASA TITIK, CHERATING, PAHANG




Sekali pandang rasa macam ada di Sepanyol kan? Haa pada yang teringin nak pergi Brazil or Barcelona tapi dek kerana kekurangan bajet boleh singgah bercuti disini ye.

Ini saja 5 tempat yang sempat aku buat research untuk korang. Kalau rasa nak pergi nanti korang boleh lah plan awal2 dan buat booking siap2, bukan apa.. takut fully book kena plak time2 cuti sekolah or PH ke kan, menyesal plak u oll's nanti.. kihkihkih.., in shaa Allah akan datang aku update tempat-tempat yang lain okay.


Thank you for reading and visit my entry!!




No comments:

Post a Comment